Home

Kas var kavēt e-komercijas uzņēmuma attīstību?

11. aprīlis 2022

Neskatoties uz straujo e-komercijas pieaugumu, teju puse jeb 42 % Latvijas uzņēmēju pārdošanas un citus biznesam svarīgos rādītājus monitorē tikai reizi mēnesī vai pat retāk, līdz ar to nav spējīgi pieņemt operatīvus biznesa lēmumus.

Visbiežāk Latvijas uzņēmēji rezultatīvos rādītājus aplūko reizi mēnesī – šādu praksi piekopj teju trešdaļa jeb 28 % aptaujāto, savukārt retāk nekā reizi mēnesī datus skata  vēl 14 % uzņēmēju, visbiežāk no būvniecības, nekustamo īpašumu, IKT un izglītības sektora. 

Katru dienu uzņēmumam svarīgos parametrus aplūko 13 % Latvijas uzņēmēju. Salīdzinājuma, piemēram, Lietuvas uzņēmumi datu monitoringā ir aktīvāki teju visās kategorijās, liecina uzņēmēju aptauja. Latvijā uzņēmumu vadītāju vidū biznesa datus katru dienu monitorē tikai 12 %, bet Lietuvā teju divas reizes aktīvāk – katrs piektais organizācijas līderis.

E-komercijas apjomi aug straujāk nekā uzņēmēju paradumi sekot līdzi pārdošanas rezultātiem un spēja uz tiem operatīvi reaģēt. Tādu līmeni, kādā pandēmija pacēla e-komerciju Baltijā, eksperti paredzēja organiski sasniegt tikai 2026. gadā, tāpēc arī uzņēmējiem ir jāprot pielāgoties tik straujam attīstības ciklam un tikt galā ar lielākajiem izaicinājumiem – atbilstošu maksājumu veidu piedāvāšanu, efektivitātes izmērīšanu un arvien pieaugošo datu apjoma analizēšanu.

Uzņēmuma saistošo datu regulārs un aktīvs monitorings ir viens no atslēgas faktoriem, lai uzņēmējs spētu analizēt savu darbību un nepieciešamības gadījumā to pielāgot. Katrs pirkums ir biznesa datu elements, ko, prasmīgi apstrādājot, uzņēmējs var identificēt iespējas vai riskus, piemēram, kad noris aktīvākie iegādes brīži, un kuri ir klientu iecienītākie maksājuma kanāli. 

Šos datus skatot regulāri, uzņēmējs var operatīvi pieņemt svarīgus lēmumus par, piemēram, darba laika optimizāciju, maksājuma iespēju papildināšanu un mājaslapas funkcionalitātes stiprināšanu. Turklāt mūsdienās uzņēmējam biznesa datiem jāspēj viegli piekļūt un tos apstrādāt no teju jebkuras vietas pasaulē, un tieši pieejamība un pārskatāmība viedierīcēs ir viens no parametriem, ko kā svarīgu izceļ Citadeles biznesa portāla lietotāji.

Latvijas un Lietuvas uzņēmēju aptauju par investīcijām digitālajos un e-komercijas rīkos banka Citadele veica sadarbībā ar pētījumu aģentūra Norstat, augustā katrā valstī aptaujājot pa 510 uzņēmumiem.

Par banku Citadele

Citadeles misija ir modernizēt banku nozari un sniegt klientiem un biznesam visā Baltijā vairāk iespēju. 

Līdztekus klasiskajiem bankas pakalpojumiem Citadele saviem klientiem piedāvā virkni jaunākās paaudzes finanšu tehnoloģijās bāzētu pakalpojumu: sākot ar mūsdienīgu lietotni, bezkontakta norēķiniem un zibmaksājumiem, un beidzot, kā pirmie Baltijā, piedāvājot atvērt kontu ar selfiju, maksāt ar gredzenu un uz mobilā tālruņa numuriem.

Citadele ir otrā lielākā banka Latvijā pēc aktīviem. Citadeles grupa tiek pārvaldīta no Latvijas. Tās meitas uzņēmumi un filiāles darbojas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.


Šīs mājas lapai darbībai nav pilna Internet Explorer pārlūkprogrammas atbalsta!