Home

Kā banka var palīdzēt pārdot internetā?

11. aprīlis 2022

Pandēmijas sākumā tirgotājiem strauji nācies izmainīt savu biznesa modeli un stratēģiju, pārceļot tirdzniecību no klātienes veikaliem uz interneta vidi. Veiksmīgi attīstīts internetveikals var būtiski optimizēt procesus un ietaupīt laiku uzņēmuma organizācijas ķēdē. Banka var būt uzticams partneris e-komercijas attīstībā.

Uzsākot e-komerciju, uzņēmēji dažkārt neapjauš, cik ļoti svarīgs ir katrs solis e-veikalā un daži papildus peles klikšķi var būt izšķiroši. Viena no svarīgākajām lietām ir apmaksas veikšanas pieredze – cik soļi ir apmaksas veikšanas ķēdē? Kādas ir norēķinu iespējas? Cik drošs maksājumiem ir e-veikals? Ne mazāk svarīgi ir saprast, kā ātri, regulāri un pārskatāmi apkopot visu maksājumu datus.

E-komercijas attīsta visi – gan lielie, gan mazie 

Pandēmijas ietekmē dažu mēnešu laikā tika sasniegts tāds e-komercijas apjoms, kuru līdz tam prognozēja sasniegt tikai ap 2026. gadu. Interneta piedāvātos risinājumus veiksmīgi savā labā izmantoja gan tie uzņēmumi, no kuriem preču pārdošana internetā bija gaidīta, gan lielie ražotāji, kas līdz šim preces izplatīja tikai uz lielveikaliem. Attālināto tirgošanos izmantoja arī mazie tirgotāji, piemēram, lauksaimniecības produktu audzētāji un pārstrādātāji, kas līdz šim tirgojās mazajos tirdziņos un citās vietām/svētkiem piesaistītās lokācijās. 

Liela daļa uzņēmēju ir sapratuši, ka internets un digitālie rīki var pievienot reālu vērtību viņu uzņēmumam un palielināt pārdošanas apjomus. Tomēr patērētāju pieaugošās prasības uzliek arī ievērojamu spiedienu, lai izveidotais internetveikals būtu teju ideāls, jo e-veikalu skaits ir liels un, ja iepirkšanās pieredze nav patīkama, vienmēr var doties citur un pamest digitālo iepirkumu grozu. 

Ko pārdošanai internetā nodrošina bankas?

Pozitīvā ziņa ir, ka pareizo maksājumu pieņemšanas risinājumu palīdzēs izvēlēties banka. Visbiežāk sastopamākie e-komercijas risinājumi ir karšu maksājumi un MultiLink jeb internetbanku tiešsaistes maksājumi. Karšu maksājumi ir pirkuma apmaksa, ievadot kartes numuru, klienta vārdu, kartes derīguma termiņu un CCV kodu, savukārt MultiLink internetbanku maksājumi ļauj lielāko Baltijas banku klientiem veikt apmaksu no savas bankas konta, izmantojot  internetbanku vai mobilo lietotni. Tomēr arvien tiek izveidotas klientiem ērtākas maksājumu veikšanas iespējas, piemēram, Citadeles radītais Klix, kas speciāli izstrādāts, lai vienkāršotu iepirkšanās procesu un par teju 30 % palīdzētu samazināt pamesto grozu skaitu, uzlabojot pārdošanas rādītājus. 

Klix ir tirgotājiem izdevīgs, inovatīvs maksājumu risinājums, kas nemitīgi tiek pilnveidots. Jau šobrīd pieejamas vairākas inovatīvas funkcionalitātes. Piemēram, risinājums Klix Pay by card nodrošina ātrākus pircēju maksājumus, pateicoties pircēju kartes datu saglabāšanai pirmajā apmaksas reizē. Nākamajās iepirkšanās reizēs tas pircējam atvieglo iepirkšanos, jo nav atkārtoti jāaizpilda kartes dati. Tas samazina pircējam veicamos soļus līdz apmaksai, rada patīkamāku iepirkšanās pieredzi un paaugstina konversijas rādītājus e-komercijas uzņēmumiem. Otra šobrīd pieejamā funkcionalitāte ir Klix Pay Later. Tas ir līdz šim Latvijā nebijis risinājums, kas ir izdevīgs tirgotājam, jo saved kopā pircēju un aizdevēju nebijušā formātā – internetveikala apmaksas solī ir iespēja aizpildīt formu un tiešsaistes režīmā saņemt aizdevuma piedāvājumu. Šobrīd ierastā prakse ir, ka interneta veikali sadarbojas ar līzinga kompānijām un piedāvā klientam pieteikties precei uz nomaksu, aizpildot garu formu, gaidot ziņu par pieteikuma apstiprinājumu līdz divām darba dienām un pēc tam saņemot līgumu parakstīšanai papīra formātā ar kurjeru. Klix Pay Later maksājumu risinājums piedāvā pircējam ievadīt pamatdatus, autentificēties un izvēlēties sev izdevīgāko nomaksas piedāvājumu vien piecu minūšu laikā. Šis ir efektīvs rīks, ar ko paaugstināt pārdošanas rezultātus tirgotājiem.

Solis tālāk

Pandēmijas ietekmē tirgotājiem gandrīz divkāršojies dažādu ienākošo maksājumu skaits un datu apjoms. Redzot izaicinājumus, ko šīs izmaiņas ir radījušas, Citadele izstrādāja risinājumu, kas atvieglo klientu ikdienu – Citadeles biznesa portālu, kas ļauj pārraudzīt finanšu plūsmas un maksājumus. Portāls piemērots gan e-komercijas tirgotājiem, gan klātienes tirgotājiem, jo piedāvā ātri iegūt datus par klientu darījumiem pārskatu formā, apskatīt atsevišķus darījumus, kā arī salīdzināt darbības rezultātus pa tirdzniecības vietām un dažādiem laika periodiem. Balstoties uz klientu segmentu, var veikt padziļinātāku analīzi par labāko biznesa dienu vai stundu, analizējot klientu plūsmu tirdzniecības vietās. No uzņēmēju aptaujām secināts, ka pirkumu atgriešana e-komercijas tirgotājiem sagādā galvassāpes, tāpēc ir ieviesta iespēja to izdarīt ar vienu klikšķi – Citadeles biznesa portāls piedāvā automātiski izveidot rēķinu un nosūtīt to klientam e-pastā. Tādējādi tiek atslogots arī uzņēmēja klients, jo rēķina saite aizved pa tiešo uz maksājuma formu un nav pašam jākopē dati.  

Konta atvēršana 20 minūtēs

Ja uzņēmējs nav Citadeles klients un vēlas par tādu kļūt, lai izmantotu plašo finanšu pakalpojumu klāstu, kopš 2021. gada vasaras Latvijā reģistrētie uzņēmumi var atvērt kontu Citadelē attālināti vidēji 20 minūšu laikā jebkurā diennakts laikā bez video zvana vai bankas filiāles apmeklēšanas. 

Lai kvalificētos attālinātai konta atvēršanai, uzņēmumam jābūt reģistrētam Latvijā un uzņēmuma pārstāvim ar vienpersoniskām paraksta tiesībām jāizmanto kvalificēts elektroniskais paraksts identifikācijai (SmartID QES, eParaksts eID un eParaksts mobile) un pieteikuma parakstīšanai.


Šīs mājas lapai darbībai nav pilna Internet Explorer pārlūkprogrammas atbalsta!